Jävla finnjävlar, DÖ!

Posted by on 19 december, 2014

Nu ska ja bara meddela min omgivning om att jag börjat tillsätta östrogen in ma body. Sist jag gjorde det gick det åt pipsvängen då jag fick humörsvängningar, nojerier och deppmode-ON hela tiden. Men det som hände utöver det var att min akne försvann. Det är därför jag försöker igen, fast med ett annat typ av piller. Jag är trött på att se ut som en finnig tonåring. Det ser inte ni eftersom jag är så himla bra på photoshop (och smink), men jag själv mår inte jättebra utav det. Jag skulle vilja kunna gå utan smink utan att känna mig äcklig. Så vi får se vad som händer nu. Om jag blir en gnällkärring, eller om det går bra. Som sagt så vill jag bara varna alla i förskott. Om jag beter mig lustigt så vet ni varför!

Anledningen till att jag plötsligt vågar visa en sådan här bild är att jag vet att det inte kommer finnas kvar i mitt ansikte inom någon månad. Jag återkommer med resultat!

thetruth

Men ni ska veta att det är extremt ovanligt att jag manipulerar bilderna med att ändra form. Jag ändrar aldrig tex. tjockleken på benen, eller gör ögonen större, för det känns inte ok. Inte om man, som jag, vill sprida glädje på min blogg.
Det enda jag gör är oftast att ta bort några finnar, blurra lite, ändra kontrast och kanske lägga till lite HDR-feeling i bilden.(rena rama grekiskan för icke-photoshopanvändrade, I know!).
Måste bara tillägga att givetvis är man ingen dålig människa om man har akne.Tvärt om. Man måste leva med det varje dag. Man känner sig nästan aldrig riktigt fin, men man måste leva livet ändå.
Mitt problem är för hög testosteronhalt i kroppen. Nu blir det ändring!

Kram på er!

 

  • Tobbe

    Finnar eller ej så är DU ändå DU och det vackraste med dig är just det att DU är DU 🙂

    • Therese Löfstedt

      Tack, vad fint sagt Tobbe! 🙂

  • Gillar inte heller ackne! :/
    svar : Jag ska fira jul hos mina morföräldrar 🙂

    https://finlandsgullet.wordpress.com/